Sieidi - Concerto for solo percussion and orchestra - Study score
Aho, KaleviTuotetiedot
Nimeke: | Sieidi - Concerto for solo percussion and orchestra - Study score | ||
Tekijät: | Aho, Kalevi (Säveltäjä) | ||
Tuotetunnus: | 9790550113152 | ||
Tuotemuoto: | Nuotti | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 7-16 päivää | ||
Hinta: | 62,50 € (56,82 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kustantaja: | Fennica Gehrman |
Painos: | 2017 |
Julkaisuvuosi: | 2017 |
Kieli: | määrittämätön |
Sivumäärä: | 120 |
Tuoteryhmät: | Orkesteri- ja näyttämöteokset Soolosoitin ja orkesteri |
Kirjastoluokka: | 78.87 Lyömäsoittimet. Muut soittimet |
Avainsanat: | konsertot |
Linkkejä
Kalevi Aho's percussion concerto Sieidi (2010) is one of the most often performed percussion concertos of our time.
The Sieidi concerto is in one movement but divided into several sections both faster and slower, wildly rhythmic, lyrical and more static. For the soloist it is extremely demanding because he is constantly having to switch from one technique to another – for djembe and darabuka playing with the hands differs radically from that of tom-tom or drumstick technique or the playing of pitched percussion instruments such as the marimba and vibraphone.
Normally, in a percussion concerto, the soloist has to play surrounded by a huge battery of instruments, often behind the orchestra. In Sieidi he uses only nine instruments, and he is in front of the orchestra the whole time. The instruments are in a row in front of the platform, starting with the djembe on the far right (as viewed by the audience) and ending with the tam-tam on the far left. The soloist plays only one instrument at a time.
The title of the concerto, Sieidi, is Sámi – a language spoken in the northern region of Finland, Sweden and Norway known as Lapland. It denotes an ancient cult place such as an unusually-shaped rock, sometimes also a special rock face or even a whole mountain fell.
This product is the study score. Thesolo percussion part is available for sale (product number 9790550113664). The orchestral material for performances is available for hire from the publisher.
Duration: 36'
Instrumentation:
Solo percussion: Djembe, Darabuka, 5 Tom-toms, Snare drum, Marimba (in 5 octaves), 2 Wood blocks, 4 Temple blocks, Vibraphone, Tam-tam
3(I=picc).3(III=c.ing).4(III=bcl,IV=altsax).3(III=cfg)-4331-03-str
Percussion 1: Timpani, 2 Hand bells, Castagnets
Percussion 2: Bass drum, Tamburino, Triangle, Susp.cym, Cymbals a2, 2 Hand bells, Castagnets
Percussion 3: Bass drum, Tamburino, Triangle, Susp.cym, Cymbals a2, 2 Hand bells, Castagnets
--------
Kalevi Ahon lyömäsoitinkonsertto Sieidi (2010) on yksi aikamme esitetyimmistä lyömäsoitinkonsertoista.
Sieidi-konsertto on yksiosainen, mutta jakautuu useihin nopeampiin ja hitaampiin, villin rytmisiin ja lyyrisiin ja staattisempiin jaksoihin. Solistille teos on erittäin vaativa, koska hän joutuu vaihtamaan soittotekniikkaansa koko ajan – djemben ja darabukan käsirumputekniikka kun poikkeaa olennaisesti tom-tomien tai pikkurummun kapularumputekniikasta tai säveltasollisten lyömäsoitinten marim-ban ja vibrafonin soittotekniikasta.
Normaalisti lyömäsoitinkonsertoissa solisti joutuu soittamaan suuren lyömä-soitinarsenaalin ympäröimänä, monesti orkesterin takana. Sieidissä solistin käyttämiä soittimia on vain yhdeksän, ja solisti on koko ajan muun orkesterin edessä. Hänen käyttämänsä instrumentit on sijoitettu riviin lavan eteen, alkaen djembestä lavan oikealla reunalla (katsomosta katsoen) ja päätyen tam-tamiin vasemmalla reunalla. Solisti soittaa teoksessa vain yhtä lyömäsoitinta kerrallaan.
Teoksen nimi Sieidi on saamen kieltä. Se tarkoittaa muinaisten lappalaisten kulttipaikkaa, jonka tunnusomaisena piirteenä oli jokin suuri, muodoltaan poikkeava kivi, harvemmin myös erikoinen kallionrinne tai jopa kokonainen tunturi.
The Sieidi concerto is in one movement but divided into several sections both faster and slower, wildly rhythmic, lyrical and more static. For the soloist it is extremely demanding because he is constantly having to switch from one technique to another – for djembe and darabuka playing with the hands differs radically from that of tom-tom or drumstick technique or the playing of pitched percussion instruments such as the marimba and vibraphone.
Normally, in a percussion concerto, the soloist has to play surrounded by a huge battery of instruments, often behind the orchestra. In Sieidi he uses only nine instruments, and he is in front of the orchestra the whole time. The instruments are in a row in front of the platform, starting with the djembe on the far right (as viewed by the audience) and ending with the tam-tam on the far left. The soloist plays only one instrument at a time.
The title of the concerto, Sieidi, is Sámi – a language spoken in the northern region of Finland, Sweden and Norway known as Lapland. It denotes an ancient cult place such as an unusually-shaped rock, sometimes also a special rock face or even a whole mountain fell.
This product is the study score. Thesolo percussion part is available for sale (product number 9790550113664). The orchestral material for performances is available for hire from the publisher.
Duration: 36'
Instrumentation:
Solo percussion: Djembe, Darabuka, 5 Tom-toms, Snare drum, Marimba (in 5 octaves), 2 Wood blocks, 4 Temple blocks, Vibraphone, Tam-tam
3(I=picc).3(III=c.ing).4(III=bcl,IV=altsax).3(III=cfg)-4331-03-str
Percussion 1: Timpani, 2 Hand bells, Castagnets
Percussion 2: Bass drum, Tamburino, Triangle, Susp.cym, Cymbals a2, 2 Hand bells, Castagnets
Percussion 3: Bass drum, Tamburino, Triangle, Susp.cym, Cymbals a2, 2 Hand bells, Castagnets
--------
Kalevi Ahon lyömäsoitinkonsertto Sieidi (2010) on yksi aikamme esitetyimmistä lyömäsoitinkonsertoista.
Sieidi-konsertto on yksiosainen, mutta jakautuu useihin nopeampiin ja hitaampiin, villin rytmisiin ja lyyrisiin ja staattisempiin jaksoihin. Solistille teos on erittäin vaativa, koska hän joutuu vaihtamaan soittotekniikkaansa koko ajan – djemben ja darabukan käsirumputekniikka kun poikkeaa olennaisesti tom-tomien tai pikkurummun kapularumputekniikasta tai säveltasollisten lyömäsoitinten marim-ban ja vibrafonin soittotekniikasta.
Normaalisti lyömäsoitinkonsertoissa solisti joutuu soittamaan suuren lyömä-soitinarsenaalin ympäröimänä, monesti orkesterin takana. Sieidissä solistin käyttämiä soittimia on vain yhdeksän, ja solisti on koko ajan muun orkesterin edessä. Hänen käyttämänsä instrumentit on sijoitettu riviin lavan eteen, alkaen djembestä lavan oikealla reunalla (katsomosta katsoen) ja päätyen tam-tamiin vasemmalla reunalla. Solisti soittaa teoksessa vain yhtä lyömäsoitinta kerrallaan.
Teoksen nimi Sieidi on saamen kieltä. Se tarkoittaa muinaisten lappalaisten kulttipaikkaa, jonka tunnusomaisena piirteenä oli jokin suuri, muodoltaan poikkeava kivi, harvemmin myös erikoinen kallionrinne tai jopa kokonainen tunturi.